اقتصاد

السالوادور اکنون 361 میلیون دلار بیت کوین دارد زیرا این کشور روزانه 1 بیت کوین می خرد

السالوادور اکنون 361 میلیون دلار بیت کوین دارد زیرا این کشور روزانه 1 بیت کوین می خرد

السالوادور اکنون 361 میلیون دلار بیت کوین دارد زیرا این کشور روزانه 1 بیت کوین می خرد

Bijie.com گزارش داد:

السالوادور از 16 مارس امسال هر روز یک بیت کوین کامل (BTC) خریداری می کند و مجموع دارایی های خود را از بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار به بیش از 3.6 میلیارد دلار رسانده است.

طبق گزارش Arkham Intelligence، تا زمان نگارش این مقاله، این کشور آمریکای مرکزی دارای 5852 بیت کوین به ارزش 361 میلیون دلار است.

این سرمایه گذاری هنگفت در بحبوحه یک سری تصمیمات بحث برانگیز و بررسی های بین المللی پیرامون سیاست ارزهای دیجیتال کشور صورت می گیرد.

بیت کوین اخیراً از السالوادور خریداری شده است. تصویر: Arkham Intelligence

رئیس جمهور نایب بوکله اخیراً اعلام کرد که دولت او بخش قابل توجهی از خزانه بیت کوین خود را به سردخانه منتقل کرده و قصد دارد آن را در یک انبار ذخیره کند.

این اقدام به منظور افزایش امنیت بلندمدت دارایی های دیجیتال کشور و محافظت از آنها در برابر تهدیدات سایبری بالقوه است.

Bukele از زمانی که بیت کوین در سال 2021 به ارز قانونی تبدیل شد، حامی فعال پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است. دولت او مجموعه ای از ابتکارات را آغاز کرده است، از جمله عملیات استخراج بیت کوین با انرژی زمین گرمایی آتشفشان و معرفی «باندهای آتشفشانی» با پشتیبانی بیت کوین.

بوکله اخیراً علیرغم مواجهه با انتقادها و نگرانی‌ها، مجدداً برای یک دوره پنج ساله دوم انتخاب شد، که نشانه‌ای از ادامه حمایت داخلی از سیاست‌های وی است. با این حال، آزمایش بیت کوین این کشور بدون چالش نیست.

صندوق بین المللی پول (IMF) بارها نسبت به استراتژی ارزهای دیجیتال السالوادور ابراز نگرانی کرده است.

صندوق بین المللی پول در بیانیه ای در اوایل ماه جاری خواستار شفافیت بیشتر در روند پذیرش بیت کوین در کشور شد و بر نیاز به تلاش های بیشتر برای کاهش نگرانی های مربوط به این پتانسیل بی سابقه تاکید کرد. خطرات مرتبط با سیاست پولی

علاوه بر این، این اقدام توجه قانونگذاران ایالات متحده را به خود جلب کرده است و آنها ابراز نگرانی کرده اند که پذیرش السالوادور از بیت کوین می تواند تهدیدی برای منافع ایالات متحده باشد.

ویرایش شده توسط اندرو هیوارد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا